Office Plus

O biurze przystosowanym do nowych warunków post-covidowych

Wiele firm wysłało tymczasowo pracowników na home office, część zawiesiła działalność stacjonarną, w pełni przerzucając się na system pracy zdalnej. Sytuacja powoli wraca do normy, jednak jedno wiemy na pewno: praca w biurze w dobie koronawirusa nie będzie już taka, jak wcześniej. Jak przystosować biuro do nowych warunków? Czego oczekują pracownicy? Z jakimi problemami borykają się pracodawcy? O tym w naszym artykule.

Home office czy biuro?

Liczne badania pokazują, że znaczna część pracowników, mimo niewątpliwych zalet pracy zdalnej, preferuje pracę stacjonarną. Jako zalety pracy w biurze wymieniane są najczęściej: spotkania służbowe, towarzyskie i poczucie przynależności do grupy, a także warunki pracy. Oczekiwania pracowników skontrastowane są z doświadczeniem pracodawców – sytuacja wymusiła nagłą zmianę koncepcji zarządzania firmą i przejście na tryb zdalny – wielu miejscach pracy ten system się sprawdził, dlatego nie wszyscy pracodawcy decydują się na powrót do sposobu funkcjonowania sprzed koronawirusa.

Firmy, których biura funkcjonować będą w trybie stacjonarnym, muszą dostosować się do reżimu sanitarnego i zapewnić swoim pracownikom poczucie bezpieczeństwa. W tym kontekście nie bez znaczenia jest nowa organizacja przestrzeni w biurze.

Organizacja przestrzeni w biurze a koronawirus

Konieczność zachowania reżimu sanitarnego wymusza na pracodawcach, ale i pracownikach, do odnalezienia się w nowej, post-covidowej rzeczywistości. Zmiany w organizacji przestrzeni uwzględniać muszą nie tylko wytyczne dot. bezpieczeństwa. ale i potrzeby prywatności, bliskości, a także stworzenie warunków do wydajnej pracy. Jak pogodzić pracę w biurze i wytyczne związane z koronawirusem?

Zadzwoń lub napisz do nas!

Nowy podział przestrzeni

Zalecany dystans społeczny wymusza zmianę koncepcji wykorzystania pomieszczeń. Popularne w ostatnich latach przestrzenie typu open space dobrze jest podzielić na mniejsze stanowiska za pomocą mebli biurowych, regałów czy szklanych ścianek działowych. Pomocne mogą być także budki akustyczne. Zapewnienie pracownikom poczucia przytulności, prywatności i bezpieczeństwa wpływa pozytywnie na ich wydajność, dlatego warto przearanżować dotychczasowe rozwiązania. 

Mniej pracowników na tej samej powierzchni

Na poczucie bezpieczeństwa, zarówno tego psychicznego, jak i fizycznego, wpływa także zachowanie odpowiedniego dystansu społecznego. Biura po koronawirusie pomieszczą mniej osób niż wcześniej, właśnie ze względu na zalecane odległości pomiędzy biurkami, które wynoszą ok. 1,5-2 metrów. Zalecenia te tyczą się wszystkich pomieszczeń, także sal konferencyjnych i open space`ów. Praca w biurze będzie wyglądała więc inaczej niż przed koronawirusem.

Nowy układ

Zmiana zagęszczenia pracowników wymusza także zmianę geometrii stanowisk. Jeden długi stół nie będzie już dobrym rozwiązaniem, bo pracownicy usiąść będą mogli co drugie miejsce, by zachować odpowiedni dystans. Rozłączenie stołów, zaaranżowanie nowych stref, zapewniających prywatność i dystans fizyczny to rozwiązania, które w są niezbędne.

Sprawdź także:

Projektowanie biur w pigułce

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Czytaj więcej »

Jak urządzić gabinet?

Jak urządzić gabinet? Przed tym trudnym pytaniem stoi wielu przedsiębiorców, zarówno tych, którzy działają na rynku od kilka lat, jak i firmy dopiero wchodzące w świat biznesu. Nie ulega wątpliwości, że aranżacja gabinetu powinna skupiać się na stworzeniu funkcjonalnej przestrzeni o walorach estetycznych i podkreślających profesjonalizm. W jaki sposób osiągnąć ten efekt?

Czytaj więcej »

Urządzenie biura dla każdego rodzaju firmy

Szukasz inspiracji i chcesz wiedzieć, jak urządzić biuro? Istnieje przynajmniej kilka skutecznych metod, którymi należy się kierować przy urządzaniu pomieszczeń biurowych dla firmy. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z prężnie działającym koncernem, czy też z małą firmą, świadczącą usługi dla niewielkiej grupy klientów, na początku trzeba stworzyć projekt.

Czytaj więcej »

KONTAKT +

showroom + WARSZAWA (siedziba)
ul. Gościnna 13
05 – 082 Blizne Łaszczyńskiego

Zadzwoń lub napisz do nas!
+48 22 843 33 00

hello@officeplus.pl
Dane firmy
NIP: 1182234849
REGON: 521001275
KRS: 0000945607
BDO: 000567059

showroom + GDAŃSK
ul. Spichrzowa 14
80-750 Gdańsk
gdansk@officeplus.pl

showroom + KRAKÓW
ul. Willowa 77 
32-085 Modlniczka
krakow@officeplus.pl

biuro + POZNAŃ
ul. Świętego Michała 43
61-119 Poznań
poznan@officeplus.pl

biuro + OPOLE
ul. Kępska 2G 
45-129 Opole 
opole@officeplus.pl

biuro + RZESZÓW
rzeszow@officeplus.pl