Office Plus

Recepcja – jak ważne jest to miejsce?

Myślenie, że recepcja hotelowa jest wyłącznie miejscem obsługi gości i poczekalnią dla nich, to błąd. Recepcja to tak naprawdę wizytówka – to tam zaczyna się pierwszy kontakt gościa z marką hotelu. Znaczenie ma więc każdy detal związany zarówno z funkcjonalnością wyposażenia, jak i z jego estetyką. W tym tekście podpowiemy jak powinna wyglądać nowoczesna recepcja i dlaczego.

Recepcja hotelowa – dlaczego jest ważna?

Recepcja w hotelu z jednej strony powinna posiadać uniwersalne cechy dotyczące umeblowania, z drugiej – prezentować charakter hotelu – tak, żeby każdy gość od samego wejścia wiedział gdzie się znajduje i czego może oczekiwać. Każdy hotel posiada własną specyfikę i wartości, które warto wyeksponować już na początku. Można to zrobić za pomocą dopasowanych kolorów, wybranych mebli i wykorzystania przestrzeni. Jeśli np. hotel jest luksusowy i chce wywoływać w gościach właśnie takie wrażenie, recepcja może być utrzymana w stonowanych, pastelowych kolorach – m.in. w odcieniach bieli, beżu i szarości z akcentami złota lub czerwieni. Jeśli przestrzeń hotelowa jest z kolei bardziej rozrywkowa, można podkreślić to jaskrawymi kolorami.

Ważny jest też dobór mebli – w hotelu luksusowym, nawiązującym do tradycji, lepiej wybrać klasyczne, proste formy. Jeśli hotel ma być z założenia nowoczesny, korzystniej będzie postawić na niepowtarzalne, designerskie stoły, krzesła czy sofy hotelowe. Co z kwestią doboru materiałów? Im wyższy standard hotelu, tym bardziej naturalne i miękkie powinny być zastosowane materiały. Od charakteru hotelu zależy również czy recepcja hotelowa będzie przestrzenią tętniącą życiem czy miejscem cechującym się dużą dyskrecją.

Zadzwoń lub napisz do nas!

Wyposażenie recepcji – o czym trzeba pamiętać?

Każda recepcja hotelowa składa się z podobnych rodzajów mebli. Do podstawowego wyposażenia należą:

  • lada recepcyjna i krzesło dla pracownika recepcji,
  • siedzisko dla gości,
  • stolik z materiałami marketingowymi,

Praktycznym meblem jest też wieszak na okrycia wierzchnie dla gości. Recepcja w hotelu ma również dodatkowe elementy dekoracyjne w postaci roślin, plakatów, zdjęć i obrazów.

Funkcjonalność i estetyka wyposażenia recepcji hotelu

Jak powinna wyglądać lada recepcyjna? Przede wszystkim należy zadbać o jej podwyższenie, aby ukryć przed gośćmi dokumentacje i urządzenia, bez których praca w recepcji byłaby niemożliwa. Goście nie muszą, a nawet nie powinni ich widzieć. W trosce o kręgosłup pracownika recepcji, warto zadbać o ergonomiczne krzesło. Miejsce dla gości – np. kanapa, sofa lub wygodne fotele – musi charakteryzować się wysokim komfortem. Ważnym, ale dodatkowym elementem jest też stolik kawowy z uporządkowanymi materiałami marketingowymi – dokładnie tak jak w salonach fryzjerskich, ośrodkach SPA i biurach.

Aranżacja wnętrz z Office Plus

Recepcja hotelowa jest miejscem reprezentacyjnym, dlatego jej projekt i wyposażenie recepcji warto skonsultować z architektami. Jako Office Plus jesteśmy zlokalizowani w Warszawie, Gdańsku, Krakowie, Wrocławiu, Rzeszowie, Lublinie, Poznaniu i Opolu. Jeśli interesuje Cię profesjonalna aranżacja wnętrz, zapraszamy do kontaktu.

Sprawdź także:

Zobacz więcej:

Projektowanie biur w pigułce

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Czytaj więcej »

Jak urządzić gabinet?

Jak urządzić gabinet? Przed tym trudnym pytaniem stoi wielu przedsiębiorców, zarówno tych, którzy działają na rynku od kilka lat, jak i firmy dopiero wchodzące w świat biznesu. Nie ulega wątpliwości, że aranżacja gabinetu powinna skupiać się na stworzeniu funkcjonalnej przestrzeni o walorach estetycznych i podkreślających profesjonalizm. W jaki sposób osiągnąć ten efekt?

Czytaj więcej »

Urządzenie biura dla każdego rodzaju firmy

Szukasz inspiracji i chcesz wiedzieć, jak urządzić biuro? Istnieje przynajmniej kilka skutecznych metod, którymi należy się kierować przy urządzaniu pomieszczeń biurowych dla firmy. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z prężnie działającym koncernem, czy też z małą firmą, świadczącą usługi dla niewielkiej grupy klientów, na początku trzeba stworzyć projekt.

Czytaj więcej »

KONTAKT +

showroom + WARSZAWA (siedziba)
ul. Gościnna 13
05 – 082 Blizne Łaszczyńskiego

Zadzwoń lub napisz do nas!
+48 22 843 33 00

hello@officeplus.pl
Dane firmy
NIP: 1182234849
REGON: 521001275
KRS: 0000945607
BDO: 000567059

showroom + GDAŃSK
ul. Spichrzowa 14
80-750 Gdańsk
gdansk@officeplus.pl

showroom + KRAKÓW
ul. Willowa 77 
32-085 Modlniczka
krakow@officeplus.pl

biuro + POZNAŃ
ul. Świętego Michała 43
61-119 Poznań
poznan@officeplus.pl

biuro + OPOLE
ul. Kępska 2G 
45-129 Opole 
opole@officeplus.pl

biuro + RZESZÓW
rzeszow@officeplus.pl